- הודעות 101
- תודות התקבלו: 274
ברוכים הבאים לפורום בענייני הצאט
פה המקום לדבר על כל מה שקשור לצאט מה שמפריע מה שרוצים לשנות גם דברים טובים אם יש כאלו
פה המקום לדבר על כל מה שקשור לצאט מה שמפריע מה שרוצים לשנות גם דברים טובים אם יש כאלו
קין והבל מה זה אומר ולאן זה הולך?
לפני 6 שנים 7 חודשים - לפני 6 שנים 7 חודשים #1327
על ידיי קוקאי5
על מנת שנוכל להתקדם הלאה ולפתור הרבה תעלומות
אנו נטפל היום בפרשת קין והבל
זכור לכולם שיש 2 סיפורי בריאה עם הבדלים מהותיים בניהם
הראשון האדם נברא אחרון ובעלי החיים והעופות נוצרו שירדו בהם
"ורדו בדגת הים ובעוף השמים ובכל חיה הרמשת על הארץ"
מה שמוביל שהאדם הוא הבל רועה צאן ומקנה....
ובשני ...האדם נברא ראשון בשביל לקיים את החיים מהאדמה
"וכל שיח השדה טרם יהיה בארץ וכל עשב השדה טרם יצמח כי לא המטיר יהוה אלהים על הארץ ואדם אין לעבד את האדמה"
מה שמוביל שהאדם הוא קין..עובד אדמה...גאון שיכול לחשב עונות להבחין בין סוגי אדמה..סוגי גידולים...ויצירת מזון בכמויות שמספיקות לתקופות מחסור או למסעות וכדומה.
עוד נציין בראשון מעמד הנקבה זהה לגמרי למעמד הזכר.."זכר ונקבה ברא אותם"
ובשני לקח צלע ממנו ויצר אותה
עוד הבדל מהותי... בסיפור הבריאה השני תפקידם של בעלי החיים והעופות הוא להיות עזר כנגד האדם ולא על מנת שירדו בהם ולא על מנת שיאכלו מהם....הם חברים נטו!
האדם טוען שאין הוא מרגיש שהם <החיות> יכולים להיות עזר כנגדו ...והוא עדיין מרגיש לבד...ואז בוראים את האישה..ויש חשש כבד מהדברים שאתן הנשים בכלל לא הייתן חלק מהתוכנית...
"ויאמר יהוה אלהים לא טוב היות האדם לבדו אעשה לו עזר כנגדו: {יט} ויצר יהוה אלהים מן האדמה כל חית השדה ואת כל עוף השמים ויבא אל האדם לראות מה יקרא לו וכל אשר יקרא לו האדם נפש חיה הוא שמו: {כ} שלישי ויקרא האדם שמות לכל הבהמה ולעוף השמים ולכל חית השדה ולאדם לא מצא עזר כנגדו
אז ברור לנו שקיין מקיים את סיפור הבריאה השני, והבל מקיים את סיפור הבריאה הראשון
קין מתרעם על כך שמנחת אחיו הבל יהוה שעה ואל מנחתו הוא לא שעה...
יהוה אומר לקין משפט שהוא אבן דרך לכל בני האדם ובכל זאת אין איש מאיתנו מקיים אותו... כמו שקין לא קיים אותו
"הלוא אם תיטיב שאת ואם לא תיטיב לפתח חטאת רבץ ואליך תשוקתו ואתה תמשל בו"
אם תלך בטוב תשא פרי ואם לא תלך בטוב....החטא רובץ לפתחך<הוא לא נמצא באופק או איי שם הוא מולך כל הזמן....לידך כל הזמן החטא.. אם לא תלך בדרך הטוב אין משהו אחר שיכול לקרות מלבד שתצטרך למשול בחטאים שלך>
התגובה של קין היא לרצוח את אחיו...
כמו הרבה בני אדם שאתם מכירים ואולי אפילו אנחנו בעצמינו..כשלא הולך לנו משהו אנחנו לא נטיב ונשאף להצליח...אנחנו נחפש את האשמים <הבל> ונמצה איתם את הדין
תגובה ראשונה של קין לאיפה הבל..היא התממות ונסיון הסתרה "השומר אחי אנוכי"
אבל יהווה לא מתווכח ולא מתיחס להתממות הוא פשוט אומר לו שהאדמה אותה אדמה שהוא נברא לעבוד אותה ולייצר ממנה חיים זועקת את ההפך מהחיים ...את דם אחיו.
הוא גם קובע את עונשו של קין טרם קין מודה או לא מודה
הוא בעצם מנתק את קין מהאדמה....אותה אדמה שהוא נברא לעבוד אותה והיא עצם קיומו...
עכשיו קין לא מתנער מאחריות לא משחק משחקים לא מחפש אשמים .לא מחפש צידוקים למעשיו....הוא מכה על חטא ומראה שהבין כי הוא חטא לגמרי "גדול עוני מנשוא"
ובעצם ההבנה וההודאה הוא מראה סוג של גדלות שחסרה בהרבה אנשים...
איפה תראו בימינו אדם שאומר"גדול עוני מנשוא"
אנחנו נתווכח שהחיים הובילו אותנו לעשות את החטא שהצד השני אשם שגרם לנו לחטוא...שילדות קשה שעברנו גרמה לנו להתנהג כך... יש מליון ואחד אשמים לחטא שעשינו ..אבל החטא לא שלנו..
מבין קין שניתוקו מהאדמה שהיא עצם קיומו זה גזר דין מוות...
ומקבל מיהווה אות קין שלא כמו שכתוב בגוגל..זה לא אות קלון....זה אות הגנה !
"ויאמר לו יהוה לכן כל הרג קין שבעתים יקם וישם יהוה לקין אות לבלתי הכות אתו כל מצאו" <האות הוא לבלתי הכות אותו...ידע כל מוצאו שאין להכות אותו או להרוג אותו>
אם מישהו מכם היה מסתובב עם אות שאין להכות אתכם או להרוג אתכם ואתם חסינים ומוגנים....הייתם חושבים שזה קלון?
וקובע יהווה נקמה פי 7 על חייו של קין!
נשאלת השאלה למה חייו של קין ינקמו פי 7..וחייו של הבל לא ינקמו בכלל ..ופה כל אחד יתפלסף כראות עיניו...
האם העונש ניתוק מהאדמה גדול מעונש מוות.... האם בגלל שהודה קין שגדול עוונו מנשוא במקום להתווכח ולהתמם נכמרו רחמי יהווה עליו..
עכשיו לחלק האחרון בפרשה הזו שאף אחד לא טורח לקרוא ולהבין ודווקא חלק זה מגלה לנו המון..
אין לנו ראש להכנס לשושלות. וזה ילד את זה ..את מי זה מעניין ..תנו לנו את הסיפור מה אכפת לי מי ילד את מי ואיך אוכל לזכור את זה...
אבל בוא נתעמק בקצרה ואחרי זה נבין למה זה חשוב...
מקין מתפתחת שושלת שמגיעה עד למך! <תיכף נעמוד על טיבו של למך>
מלמך באים
1.יבל שהוא אבי ישב אהל ומקנה
2.יובל שהוא אבי כל תפש כנור ועוגב
3.תובל קין שהוא לטש כל חרש נחשת וברזל
אתם מכירים אותם נכון? אנשי מקצוע טובים שחיים ביננו תיכף נסביר למה זה חשוב...
למך אוסף את נשותיו ומגלה התנשאות ותכונה לא אנושית
"ויאמר למך לנשיו עדה וצלה שמען קולי נשי למך האזנה אמרתי כי איש הרגתי לפצעי וילד לחברתי: {כד} כי שבעתים יקם קין ולמך שבעים ושבעה"
למך קובע לעצמו אמת מידה שמי שיפגע בו ינוקם לו פי שבעים ושבעה ...אם על קין יש פי 7 אז עליי למך פי 77
איש הרגתי לפצעי ---יקום משהו להרוג אותי ויפצע אותי ינקם פי 77
וילד לחברתי---אפילו ילד שלא יכול להרוג אותי ואולי יעשה לי חבורות בגוף גם הוא ינקם פי 77
מראים לנו שהוא קצת השתגע יצא מפרופורציות....ומשהו פה לא טוב...
הפרק מסתיים שחווה יולדת את שת....ולשת נולד אנוש!
הופה הנה אנחנו ..הרי אנחנו בני אנוש לא?
כולם בני אדם לא כולם בני אנוש
אבל רגע מה קורה עם בני למך? ולמה אין בני למך או אין בני קין?
שמתם לב שמתחת לאף שלנו נוצרו 2 גזעים או 2 זנים של בני אדם
חלק הם בני אנוש שהם לכאורה בסדר...ולכאורה אנחנו
וחלק הם בני למך שהם קצת לא בסדר בראש ובחשיבה....<פי 77>
ואיפה הם בני למך? האם הם נכחדו ונעלמו....אז לא הם לא נכחדו עובדה הם אנשים שאנחנו מכירים והם בקירבנו ..אנשי המקצוע שדיברנו מקודם..
ושימו לב שמרגע שנולד אנוש אנחנו בעידן חדש!
"ולשת גם הוא ילד בן ויקרא את שמו אנוש אז הוחל לקרא בשם יהוה: (ס)"
כאן התחילו לקרוא לאלוהים יהוה .או לחלופין כאן התאפשר לקרוא בשם יהוה...כשבאו בני אנוש
קין והבל מה זה אומר ולאן זה הולך? נכתב על ידיי קוקאי5
על מנת שנוכל להתקדם הלאה ולפתור הרבה תעלומות
אנו נטפל היום בפרשת קין והבל
זכור לכולם שיש 2 סיפורי בריאה עם הבדלים מהותיים בניהם
הראשון האדם נברא אחרון ובעלי החיים והעופות נוצרו שירדו בהם
"ורדו בדגת הים ובעוף השמים ובכל חיה הרמשת על הארץ"
מה שמוביל שהאדם הוא הבל רועה צאן ומקנה....
ובשני ...האדם נברא ראשון בשביל לקיים את החיים מהאדמה
"וכל שיח השדה טרם יהיה בארץ וכל עשב השדה טרם יצמח כי לא המטיר יהוה אלהים על הארץ ואדם אין לעבד את האדמה"
מה שמוביל שהאדם הוא קין..עובד אדמה...גאון שיכול לחשב עונות להבחין בין סוגי אדמה..סוגי גידולים...ויצירת מזון בכמויות שמספיקות לתקופות מחסור או למסעות וכדומה.
עוד נציין בראשון מעמד הנקבה זהה לגמרי למעמד הזכר.."זכר ונקבה ברא אותם"
ובשני לקח צלע ממנו ויצר אותה
עוד הבדל מהותי... בסיפור הבריאה השני תפקידם של בעלי החיים והעופות הוא להיות עזר כנגד האדם ולא על מנת שירדו בהם ולא על מנת שיאכלו מהם....הם חברים נטו!
האדם טוען שאין הוא מרגיש שהם <החיות> יכולים להיות עזר כנגדו ...והוא עדיין מרגיש לבד...ואז בוראים את האישה..ויש חשש כבד מהדברים שאתן הנשים בכלל לא הייתן חלק מהתוכנית...
"ויאמר יהוה אלהים לא טוב היות האדם לבדו אעשה לו עזר כנגדו: {יט} ויצר יהוה אלהים מן האדמה כל חית השדה ואת כל עוף השמים ויבא אל האדם לראות מה יקרא לו וכל אשר יקרא לו האדם נפש חיה הוא שמו: {כ} שלישי ויקרא האדם שמות לכל הבהמה ולעוף השמים ולכל חית השדה ולאדם לא מצא עזר כנגדו
אז ברור לנו שקיין מקיים את סיפור הבריאה השני, והבל מקיים את סיפור הבריאה הראשון
קין מתרעם על כך שמנחת אחיו הבל יהוה שעה ואל מנחתו הוא לא שעה...
יהוה אומר לקין משפט שהוא אבן דרך לכל בני האדם ובכל זאת אין איש מאיתנו מקיים אותו... כמו שקין לא קיים אותו
"הלוא אם תיטיב שאת ואם לא תיטיב לפתח חטאת רבץ ואליך תשוקתו ואתה תמשל בו"
אם תלך בטוב תשא פרי ואם לא תלך בטוב....החטא רובץ לפתחך<הוא לא נמצא באופק או איי שם הוא מולך כל הזמן....לידך כל הזמן החטא.. אם לא תלך בדרך הטוב אין משהו אחר שיכול לקרות מלבד שתצטרך למשול בחטאים שלך>
התגובה של קין היא לרצוח את אחיו...
כמו הרבה בני אדם שאתם מכירים ואולי אפילו אנחנו בעצמינו..כשלא הולך לנו משהו אנחנו לא נטיב ונשאף להצליח...אנחנו נחפש את האשמים <הבל> ונמצה איתם את הדין
תגובה ראשונה של קין לאיפה הבל..היא התממות ונסיון הסתרה "השומר אחי אנוכי"
אבל יהווה לא מתווכח ולא מתיחס להתממות הוא פשוט אומר לו שהאדמה אותה אדמה שהוא נברא לעבוד אותה ולייצר ממנה חיים זועקת את ההפך מהחיים ...את דם אחיו.
הוא גם קובע את עונשו של קין טרם קין מודה או לא מודה
הוא בעצם מנתק את קין מהאדמה....אותה אדמה שהוא נברא לעבוד אותה והיא עצם קיומו...
עכשיו קין לא מתנער מאחריות לא משחק משחקים לא מחפש אשמים .לא מחפש צידוקים למעשיו....הוא מכה על חטא ומראה שהבין כי הוא חטא לגמרי "גדול עוני מנשוא"
ובעצם ההבנה וההודאה הוא מראה סוג של גדלות שחסרה בהרבה אנשים...
איפה תראו בימינו אדם שאומר"גדול עוני מנשוא"
אנחנו נתווכח שהחיים הובילו אותנו לעשות את החטא שהצד השני אשם שגרם לנו לחטוא...שילדות קשה שעברנו גרמה לנו להתנהג כך... יש מליון ואחד אשמים לחטא שעשינו ..אבל החטא לא שלנו..
מבין קין שניתוקו מהאדמה שהיא עצם קיומו זה גזר דין מוות...
ומקבל מיהווה אות קין שלא כמו שכתוב בגוגל..זה לא אות קלון....זה אות הגנה !
"ויאמר לו יהוה לכן כל הרג קין שבעתים יקם וישם יהוה לקין אות לבלתי הכות אתו כל מצאו" <האות הוא לבלתי הכות אותו...ידע כל מוצאו שאין להכות אותו או להרוג אותו>
אם מישהו מכם היה מסתובב עם אות שאין להכות אתכם או להרוג אתכם ואתם חסינים ומוגנים....הייתם חושבים שזה קלון?
וקובע יהווה נקמה פי 7 על חייו של קין!
נשאלת השאלה למה חייו של קין ינקמו פי 7..וחייו של הבל לא ינקמו בכלל ..ופה כל אחד יתפלסף כראות עיניו...
האם העונש ניתוק מהאדמה גדול מעונש מוות.... האם בגלל שהודה קין שגדול עוונו מנשוא במקום להתווכח ולהתמם נכמרו רחמי יהווה עליו..
עכשיו לחלק האחרון בפרשה הזו שאף אחד לא טורח לקרוא ולהבין ודווקא חלק זה מגלה לנו המון..
אין לנו ראש להכנס לשושלות. וזה ילד את זה ..את מי זה מעניין ..תנו לנו את הסיפור מה אכפת לי מי ילד את מי ואיך אוכל לזכור את זה...
אבל בוא נתעמק בקצרה ואחרי זה נבין למה זה חשוב...
מקין מתפתחת שושלת שמגיעה עד למך! <תיכף נעמוד על טיבו של למך>
מלמך באים
1.יבל שהוא אבי ישב אהל ומקנה
2.יובל שהוא אבי כל תפש כנור ועוגב
3.תובל קין שהוא לטש כל חרש נחשת וברזל
אתם מכירים אותם נכון? אנשי מקצוע טובים שחיים ביננו תיכף נסביר למה זה חשוב...
למך אוסף את נשותיו ומגלה התנשאות ותכונה לא אנושית
"ויאמר למך לנשיו עדה וצלה שמען קולי נשי למך האזנה אמרתי כי איש הרגתי לפצעי וילד לחברתי: {כד} כי שבעתים יקם קין ולמך שבעים ושבעה"
למך קובע לעצמו אמת מידה שמי שיפגע בו ינוקם לו פי שבעים ושבעה ...אם על קין יש פי 7 אז עליי למך פי 77
איש הרגתי לפצעי ---יקום משהו להרוג אותי ויפצע אותי ינקם פי 77
וילד לחברתי---אפילו ילד שלא יכול להרוג אותי ואולי יעשה לי חבורות בגוף גם הוא ינקם פי 77
מראים לנו שהוא קצת השתגע יצא מפרופורציות....ומשהו פה לא טוב...
הפרק מסתיים שחווה יולדת את שת....ולשת נולד אנוש!
הופה הנה אנחנו ..הרי אנחנו בני אנוש לא?
כולם בני אדם לא כולם בני אנוש
אבל רגע מה קורה עם בני למך? ולמה אין בני למך או אין בני קין?
שמתם לב שמתחת לאף שלנו נוצרו 2 גזעים או 2 זנים של בני אדם
חלק הם בני אנוש שהם לכאורה בסדר...ולכאורה אנחנו
וחלק הם בני למך שהם קצת לא בסדר בראש ובחשיבה....<פי 77>
ואיפה הם בני למך? האם הם נכחדו ונעלמו....אז לא הם לא נכחדו עובדה הם אנשים שאנחנו מכירים והם בקירבנו ..אנשי המקצוע שדיברנו מקודם..
ושימו לב שמרגע שנולד אנוש אנחנו בעידן חדש!
"ולשת גם הוא ילד בן ויקרא את שמו אנוש אז הוחל לקרא בשם יהוה: (ס)"
כאן התחילו לקרוא לאלוהים יהוה .או לחלופין כאן התאפשר לקרוא בשם יהוה...כשבאו בני אנוש
עריכה אחרונה:לפני 6 שנים 7 חודשים עי קוקאי5.
נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות
עורכים ראשיים: קוקאי5