ברוכים הבאים לפורום בענייני הצאט

פה המקום לדבר על כל מה שקשור לצאט מה שמפריע מה שרוצים לשנות גם דברים טובים אם יש כאלו

אז יש יותר מאלוהים אחד? מה זה עקרה?מה זה צדיק?

עוד..
לפני 6 שנים 7 חודשים #1338 על ידיי דיסלכת
ערב טוב.

ראשית, פוסט מרשים ומחכים. שיחקת אותה.

להלן מספר הערות:

1. נכון ששת הוא היחיד שכתוב עליו שנוצר בצלמו ודמותו של אדם, אבל לדעתי – בפועל מה שזה אומר, זה שקין והבל דמו לחווה, ושת היה דומה לאבא שלו.

2. בציון השושלות - שם הבן הבכור צוין, כי היתר לא היו רלוונטיים לסיפור. זה שלשת היו עוד אחים זה נחמד, אבל נח היה דור עשירי מאדם, והוא מצאצאי שת, וכל היתר נמחו במבול, אז למה לבזבז אנרגיה ולהקשות על מתמודדי חידון התנ"ך עם שמות וגילאים מיותרים? אגב: גם לאברהם אבינו היו בנים ובנות נוספים, שמחבר התנך לא ראה צורך להתעכב עליהם, והוא רק ציין אותם בדרך אגב, בלי גילאים שלהם או של אברהם, ובלי יותר מידי פרקי שושלת.

3. לגבי נח – צוינו שלושת הבנים, בגלל שמהם החלה פחות או יותר השושלת החדשה, אחרי שכל מי שקדם להם קיבל שכרון מעמקים באדיבות אלוהים, או יהוה אלוהים, יוצרי סדרת "המבול". מיותר לציין שלנח לא היו בנים נוספים, ככל הנראה בגלל הסיפור שלא רצית להיכנס אליו עם חם...

4. לגבי בני האלוהים ובנות האדם – על פניו, מאחר והאדם הוא יציר כפיו של האלוהים, והוא נעשה "בצלמנו כדמותנו" – הרי שההתאמה הגנטית מובנית. אגב: "ויאמר אלוהים, נעשה אדם בצלמנו כדמותנו" – הנה, שחור על גבי לבן, שיש יותר מאלוהים אחד, כך שכל החששות שלך על אם יקבלו את דבריך ואיך יקבלו – אולי מבוססים, אבל תהיה רגוע...
בנוסף, שמת לב שיש הקבלה חלקית לסיפור הבריאה השני? בסיפור הבריאה השני האדם הוא יציר כפיו של האל, והאישה נוצרה מהאדם, כך שבני האלוהים ובנות האדם נשמע כמו תחילת השוביניזם. אמנם השמות של האל הספציפי לא מסתדרים, כי את האדם בסיפור השני יצר יהוה, אבל אם נצא מנקודת הנחה לא מופרכת שאלוהים זו קבוצת אלים שכללה גם את יהוה – מי יודע..

5. מעניין שמאז שאמר יהוה "לא ידון רוחי באדם לעלם בשגם הוא בשר והיו ימיו מאה ועשרים שנה" עד שבאמת מישהו מת בגיל ה"צעיר" הזה של 120 – עברו מעל 13 דורות בספירת ראשים, ומעל 1000 שנים בספירת ימים.

6. לגבי נח – כתוב שהוא צדיק, אבל כתוב "צדיק בדורותיו". כלומר: גם בציונים שהמחבר חילק לגיבורי הסיפור – היתה מידה של יחסיות. היא נתן משקל למקום ולסביבה. בדור של נח, (שזה לא משנה אם תבדוק את יהוה או את אלוהים, שניהם הסכימו שכל מי ששם צריך לבצע צלילה עמוקה) – נח הוגדר צדיק. האם הוא היה נחשב צדיק גם בדור מאוחר יותר (נניח עם אברהם, או בתקופת משה)? מסופקני. אם כי לשמחתו של נח – הוא לא נשאר מספיק זמן כדי לבחון את התיאוריה הזו, והסתפק ב 950 שנים...

7. אגב: שאלה מתמטית: "מכל הבהמה הטהורה תקח לך שבעה שבעה איש ואשתו ומן הבהמה אשר לא טהרה הוא שנים איש ואשתו" – אז כמה באמת הוא ציווה? 2? 4? 7? 14? ואני אסביר. "שבעה שבעה איש ואשתו" – שבע זה מספר אי זוגי, כך שעל פניו - לא יכלו להיות זוגות "איש ואשתו", אז בהכרח צריך להגיד שהוא מדבר על 7 זוגות, שזה 14 יחידות. האם החוק הזה תפס גם ללא טהורות, ואז היו 2 זוגות, דהיינו 4?

8. לגבי סגירת התיבה ופתיחתה – לדעתי הפירוש שלך נכון, ואלוהים סגר את הדלת אחרי כניסת נח והחבורה. אבל שים לב: כשנח נצטווה לבנות – הוראות היצור היו ברורות: " צוהר תעשה לתיבה, ואל-אמה תכלנה מלמעלה, ופתח התיבה, בצידה תשים". יש חלון בחלק העליון, ופתח מהצד. ומאחר והסכמנו שהפרוש שלך נכון – הרי שאם האל סגר את התיבה מבחוץ – נח לא יכול היה לפתוח את הדלת מבפנים. ואכן, כשנח רוצה לפתוח את התיבה – " ויסר נוח, את-מכסה התיבה, וירא, והנה חרבו פני האדמה" – הוא יוצא מהגג...

9. האמור בסעיף 8 לא סותר את העובדה שאני מסכים עם הפרשנות שלך לגבי מניעת כניסת המוטציות, מפני שאחרת – מה הרעיון במבול? כולם השחיתו את דרכם, ואת המושחתים יצילו בתיבה?

10. לגבי הבהמות שלא מוזכר שיצאו מהתיבה – מעניין שכל החיים נכחדו מהעולם, הבהמות לא יצאו מהתיבה ועדיין נח מצא בהמות להקריב על המזבח. מה שמעיד שככל הנראה המחבר ייחס חשיבות משנית לציון מפורט מהצד הפרקטי, כלומר: כשאלוהים ציווה – הוא פירט את כל מי שצריך לצאת. כשנח קרא לכולם החוצה – מצוין מי יצא בקבוצות גדולות יותר – "כל החיה" כולל את הבהמות והבשר. שים לב שזה גם תואם את סיפור הבריאה הראשון – אלוהים, המופיע בפרק א', הוא זה המפרט בכל יום מה נברא, כולל חיה ורמש ועוף, בזמן שבסיפור השני – יהוה ברא אדם, אשה, חיות שדה ועוף השמים. כלומר: רמת פירוט מצומצמת יחסית. וכאן, הציווי המפורט לנח בא מאלוהים, לא מיהוה, ולכן רמת הפירוט המוגזמת.

11. נח אכן קובע הבדלה בשייכות בין בניו לבין אלוהים ויהוה, מה שמעניין זה, שלמרות שאברהם, שמהווה צאצא ישיר של שם, אמור להיות כפוף ליהוה – עדיין אלוהים מתערב ובוחן אותו. פרט מעניין הוא המשפט: " כי עתה ידעתי, כי-ירא אלוהים אתה, ולא חשכת את-בנך את-יחידך, ממני", הנאמר על ידי לא אחר מ" ויקרא אליו מלאך יהוה, מן-השמיים", מה שמעיד שבסלט של האלוהים – החלוקה לא חד ערכית כמו שהיית מצפה.

המשך ערב מקסים.


***ט.ל.ח.***
על פוסט זה מודים לך: שיראל, -silence

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 6 שנים 7 חודשים #1339 על ידיי קוקאי5
התנסחת עילה לעילה... אהבתי את הפוסט שלך לחלוטין
אני דווקא רואה שאנחנו מסכימים על הרוב :)
להזכירך הפוסט נועד להראות שיש יהווה ויש אלוהים שונים
2 הערות לי להערות שלך...
1.כשמוציא נוח את את כל החיה מהתיבה הוא מוציא לדעתי את הבהמות הטהורות..
ועל ידי כך הוא מתחמק מהוצאת הבשר שאלוהים צווה ואין לו להוציא
ומקיים את הוצאת הבהמה הטהורה שיהווה ציווה ....

ולגבי מלאך יהווה
2."ויקרא אליו מלאך יהוה, מן-השמיים....כי עתה ידעתי, כי-ירא אלוהים אתה, ולא חשכת את-בנך את-יחידך, ממני"
עבור מלאך יהווה...יהווה הוא אלוהים! ולא יהווה ! לכן הוא אומר ירא אלוהים אתה
המלאך מכנה את יהווה אלוהים ובצדק... כי הוא אחד מהאלוהים...הוא לא רואה צורך לכנותו יהווה.

קוקאי5

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 6 שנים 7 חודשים #1340 על ידיי שיראל
וואי וואי. אני לא יודעת מה לעשות עם זה עכשיו!
פשוט לא יודעת. מה אעשה איתך קוקאי מה?!!!
כל מה שהבאת כולל סימוכין.. מעידים על נכונות מסקנותיך.(אני בהלם!!!)
מפאת השעה המאוחרת.. אגע רק בנושא האלוקים.
לפי דבריך יש יהווה אחד. כל השאר הם אלה שציוונו בלוחות הברית "לֹא יִהְיֶה לְךָ אֱלֹהִים אֲחֵרִים עַל פָּנָי" -אי לכך יש כמה אלים. אבל יהווה הוא אחד! ורק ביהווה עלינו להאמין.(כי אנחנו עם ישראל בני שם)
ובכדי לחדד את זה.. ולראות שאתה באמת לא טועה. ולא מטעה... הלכתי לבדוק ואני שוב מבולבלת.
ראיתי בהמשך בספר שמות לא'.. (פשוט רצתי לבדוק מי למעשה נתן לנו את התורה בהר סיני ומי הוציאנו מארץ מצריים). נאמר שם יהווה (שמות לא', יב') " וַיֹּאמֶר יְהוָה, אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר. יג וְאַתָּה דַּבֵּר אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, לֵאמֹר, אַךְ אֶת-שַׁבְּתֹתַי, תִּשְׁמֹרוּ:" וכו'. --- יהווה!! עד כה סבבה.
אבל עם זאת... נאמר שהתורה נכתבה באצבע אלוהים (לא יהווה) "שְׁנֵי לֻחֹת הָעֵדֻת לֻחֹת אֶבֶן כְּתֻבִים בְּאֶצְבַּע אֱלֹהִים"(שמות, ל"א, י"ח). כתוב שם באצבע אלוהים ולא יהווה.
שני שמות לאלוקים שלנו שמשתנים במקרא?
גם בספר דברים פרק ה' משתמשים בשם האלוקים גם ביהווה וגם באלוהים.
"וַתֹּאמְרוּ, הֵן הֶרְאָנוּ יְהוָה אֱלֹהֵינוּ אֶת-כְּבֹדוֹ וְאֶת-גָּדְלוֹ, וְאֶת-קֹלוֹ שָׁמַעְנוּ, מִתּוֹךְ הָאֵשׁ; הַיּוֹם הַזֶּה רָאִינוּ, כִּי-יְדַבֵּר אֱלֹהִים אֶת-הָאָדָם וָחָי"
שמו נזכר גם כיהווה אלוהינו. וגם ידבר אלהים את האדם וחי. אלוהים!
בהמשך לימוד עוד כמה פרקים שני השמות מופיעים שוב ושוב....אז מה זה אומר???

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 6 שנים 7 חודשים #1341 על ידיי קוקאי5
שיראל ראי תשובתי לדיסלכת על מלאך יהווה שמדבר על אלוהים...

לפשט לך את זה..יהווה הוא אלוהים....
יהווה יכול להקרא אלוהים כי הוא אלוהים אבל זה לא אומר שאין עוד אלוהימים...
זה רק אומר שיהווה הוא אחד מהאלוהים

אני מתנצל מראש ואין הדוגמא שאביא מעידה על גבהות רוח או נפש
פשוט זה יפשט לך את העניינים.


קוקאי הוא אדמין ולילו היא אדמין ושיראל היא אדמין ויחד יעשו האדמינים את צאט טרנד :)
ויחליט האדמין כי צריך רדיו באתר ויעשה האדמין רדיו וירא האדמין כי טוב הרדיו...
ויאמר האדמין <לילו>נעשה לנו פורום באתר ויעש האדמין <קוקאי> את הפורום
וירא האדמין<שיראל> כי טוב
אני קוקאי האדמין היחיד שלכם ולא תעשו לכם אדימינים אחרים
אני קוקאי כתבתי את הצאט ואת חוקי הצאט וזה אומר שהצאט וחוקיו ניתנו לכם על ידיי האדמין!
אז מה אני? אדמין או קוקאי?
אני אחד מן האדמינים.....
ותצווה האדמין על אופק להתנהג יפה ולעלות למצלמה..ויעלה אופק למצלמה כדברו של האדמין...
אבל רצה אופק למצוא חן בעיני קוקאי האדמין ......וישתה וישמח וירקוד במצלמה
כדבר קוקאי האדמין...

ברור נכון?

האדמין :)

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 6 שנים 7 חודשים #1342 על ידיי שיראל
בהמשך שיחתנו בצאט, הגענו למסקנה שיהווה הוא כנראה השולט על כל האלוהימים. (בהנחה שישנם עוד)
אז למה לעולם לא נפגשנו במשפט בתורה או בהמשך בכל התנ"ך.. בו נאמר "ויאמר יהווה לאלוהים" ???

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עוד..
לפני 6 שנים 7 חודשים - לפני 6 שנים 7 חודשים #1343 על ידיי קוקאי5
אם את טוענת שיהווה כתב את התנך
אני יכול רק לשער שלא יכתוב על שיחות בניהם
אבל המענה ההגיוני לשאלה שלך הוא: שהתקשורת שלהם היא לא בשיחה כי אם ברוח...ובנפש...
וראיה לכך היא
יהווה אומר אל ליבו שלא ישחית יותר את החי ואת הצומח בעבור חטאיו של האדם...
ואז בא אלוהים
"ויאמר אלוהים אל נוח...........והקמתי את בריתי אתכם ולא יכרת כל בשר עוד ממי המבול ולא יהיה עוד מבול לשחת הארץ"
"והיתה הקשת בענן וראיתיה לזכר ברית עולם בין אלהים ובין כל נפש חיה בכל בשר אשר על הארץ"
כלומר בעקבות כך שדיבר יהווה אל ליבו....החליט אלוהים לכרות ברית שתואמת את מה שדיבר יהווה אל ליבו....<דיבר אל ליבו יכול להתפרש שדיבר אל כל האלוהים>
ובכל זאת הוא שם דגש על הבשר בברית....משהו שיהווה בכלל לא התעסק בו...
יש תקשורת יש שיתוף פעולה יש חשיבה זהה ועם זאת יש קונפליקט...

ורק בשביל לחדד

"וירא יהוה כי רבה רעת האדם בארץ וכל יצר מחשבת לבו רק רע כל היום.."
"ויאמר יהוה אמחה את האדם אשר בראתי מעל פני האדמה מאדם עד בהמה עד רמש ועד עוף השמים כי נחמתי כי עשיתם"
יהווה ראה את רעת הארץ ואז יהווה אמר...שצריך למחות את האדם עד בהמה ורמש..
אל מי בדיוק הוא אומר? לנוח בטוח שלא לבני האדם בטוח שלא....
הוא אומר את זה שמי ישמע?
ואז ראי איזה פלא בפרק הבא... מי שמע אותו?
" וירא אלהים את הארץ והנה נשחתה כי השחית כל בשר את דרכו על הארץ"
יהווה כבר ראה בפסוקים הקודמים...אז מה עכשיו שוב הוא ראה? לא! עכשיו זה אלוהים רואה...
שוב בעקבות דברים שאמר יהווה או חשב יהווה....אלוהים רואה שומע או וואט אבר...ופועל לפי הבנתו...

קוקאי5
עריכה אחרונה:לפני 6 שנים 7 חודשים עי קוקאי5.
על פוסט זה מודים לך: ♥דויד♥

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עורכים ראשיים: קוקאי5
Powered by פורום קוננה