ברוכים הבאים לפורום בענייני הצאט

פה המקום לדבר על כל מה שקשור לצאט מה שמפריע מה שרוצים לשנות גם דברים טובים אם יש כאלו

חבורה / פרנץ קפקא

עוד..
לפני 4 שנים 4 חודשים - לפני 4 שנים 4 חודשים #1467 על ידיי ~פרצופון~
חמישה חברים אנחנו, פעם יצאנו בזה אחר זה מבית אחד, תחילה יצא האחד ועמד אצל השער, אחר כך יצא השני מן השער – או מוטב החליק בקלילות ככדורית של כספית – ועמד לא הרחק מן הראשון, אחריו השלישי, ואחריו הרביעי ואחריו החמישי. לבסוף עמדנו כולנו בשורה אחת.
הבריות החלו נותנים עלינו דעתם, הצביעו עלינו ואמרו: החמישה יצאו זה עתה מבית זה. מאז חיים אנחנו בצוותא, ובשלווה היינו חיים, אלמלא השישי, המתערב בלי הרף.
אין הוא מעולל לנו כל רע, אך עם זאת היה עלינו למעמסה, ומכאן שהוא מעורר רע די והותר, מה הוא נדחק למקום שאין רוצים בו. אין אנו מכירים אותו ואיננו רוצים לצרפו אלינו.
גם אנחנו, החמישה, לא הכרנו זה את זה לפנים, וגם עכשיו, אם תרצו, איננו מכירים זה את זה, אך מה שהוא אפשרי ונסבל אצלנו, החמישה, אינו אפשרי ואינו נסבל באותו שישי. ומלבד זאת הרי חמישה אנחנו, ואיננו רוצים להיות שישה. ובכלל מה טעם להימצא תמיד יחדיו, גם בנו החמישה אין טעם לדבר, אלא שממילא אנחנו שרויים יחדיו, ויחדיו נישאר, אך בברית חדשה אין אנו רוצים, דווקא בגלל הניסיון שצברנו.
אך איך מסבירים זאת לשישי, דברי הסבר ארוכים כבר היו מתפרשים כמעט כמין התקבלות לחוג שלנו, מוטב שלא להסביר כלום ולא לקבלו. ישרבט שפתיו כמה שישרבט, הרינו חוזרים ומסלקים אותו במרפקים, אך כמה שלא נסלקנו, לעולם הוא חוזר ובא.

מגרמנית: שמעון זנדנבק
עריכה אחרונה:לפני 4 שנים 4 חודשים עי ~פרצופון~.

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות

עורכים ראשיים: קוקאי5
Powered by פורום קוננה