- הודעות 60
- תודות התקבלו: 88
ברוכים הבאים לפורום בענייני הצאט
פה המקום לדבר על כל מה שקשור לצאט מה שמפריע מה שרוצים לשנות גם דברים טובים אם יש כאלו
פה המקום לדבר על כל מה שקשור לצאט מה שמפריע מה שרוצים לשנות גם דברים טובים אם יש כאלו
ברית אברהם אבינו..אלוקים או יהווה?
לפני 6 שנים 5 חודשים #1388
על ידיי שיראל
תשובה של: שיראל בנושא: ברית אברהם אבינו..אלוקים או יהווה?
כרגיל כייף לקרא אותך ואת הניתוחים שלך בנושא התורה.. אבל שוב.
עם כל הפתיחות שאני מנסה להיות בה. אני חוזרת ואומרת, אלוקים הוא אחד!!!
השם שלו משתנה במקרא בפאת קדושת שמו.
ואל תשכח שלאלוקים יש שם מפורש שלא התגלה לאברהם יצחק ויעקב.. רק למשה בלבד. שם אנחנו רואים בדיוק שאלוהים ויהווה הם אחד!
שמות ו', ב' "וַיְדַבֵּר אֱלֹהִים אֶל משֶׁה וַיֹּאמֶר אֵלָיו: אֲנִי יְהֹוָה. וָאֵרָא אֶל אַבְרָהָם אֶל יִצְחָק וְאֶל יַעֲקֹב בְּאֵל שַׁדָּי וּשְׁמִי יְהֹוָה לֹא נוֹדַעְתִּי לָהֶם."
עם כל הפתיחות שאני מנסה להיות בה. אני חוזרת ואומרת, אלוקים הוא אחד!!!
השם שלו משתנה במקרא בפאת קדושת שמו.
ואל תשכח שלאלוקים יש שם מפורש שלא התגלה לאברהם יצחק ויעקב.. רק למשה בלבד. שם אנחנו רואים בדיוק שאלוהים ויהווה הם אחד!
שמות ו', ב' "וַיְדַבֵּר אֱלֹהִים אֶל משֶׁה וַיֹּאמֶר אֵלָיו: אֲנִי יְהֹוָה. וָאֵרָא אֶל אַבְרָהָם אֶל יִצְחָק וְאֶל יַעֲקֹב בְּאֵל שַׁדָּי וּשְׁמִי יְהֹוָה לֹא נוֹדַעְתִּי לָהֶם."
על פוסט זה מודים לך: Lioness1212
נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות
לפני 6 שנים 5 חודשים #1389
על ידיי קוקאי5
תשובה של: קוקאי5 בנושא: ברית אברהם אבינו..אלוקים או יהווה?
סורי שאני מעצבן
אבל לא אמרתי שיהווה הוא לא אלוהים יהווה הוא גם אלוהים
במקרה דנן מכריז אלוהים שהוא יהווה..ולא שאר האלוהים
במקרים אחרים אלוהים הוא אלוהים ולא יהווה...
ולמה במקרה הזה מדגיש שהוא יהווה....
כי אלוהים תמיד מדבר אף פעם לא מופיע....
אז רוצה להגיד לו אני מדבר אליך ולא מופיע אבל אני יהווה..
לעומת זאת יהווה מופיע..במגדל בבל יהווה ירד בעצמו לראות...
בברית לאברהם מראים לך שיהווה נראה ואלוהים רק אומר...
ויהי אברם בן תשעים שנה ותשע שנים וירא יהוה אל אברם ויאמר אליו
שימי לב רואים את יהווה ואז הוא אומר....
ועכשיו אלוהים
ויפל אברם על פניו וידבר אתו אלהים לאמר:
שימי לב אלוהים לא רואים אותו הוא רק אומר...
לעת אתה אסתפק בהסבר הזה....
יש לי עוד הרבה בקנה אבל אחרי עקדת יצחק
אבל לא אמרתי שיהווה הוא לא אלוהים יהווה הוא גם אלוהים
במקרה דנן מכריז אלוהים שהוא יהווה..ולא שאר האלוהים
במקרים אחרים אלוהים הוא אלוהים ולא יהווה...
ולמה במקרה הזה מדגיש שהוא יהווה....
כי אלוהים תמיד מדבר אף פעם לא מופיע....
אז רוצה להגיד לו אני מדבר אליך ולא מופיע אבל אני יהווה..
לעומת זאת יהווה מופיע..במגדל בבל יהווה ירד בעצמו לראות...
בברית לאברהם מראים לך שיהווה נראה ואלוהים רק אומר...
ויהי אברם בן תשעים שנה ותשע שנים וירא יהוה אל אברם ויאמר אליו
שימי לב רואים את יהווה ואז הוא אומר....
ועכשיו אלוהים
ויפל אברם על פניו וידבר אתו אלהים לאמר:
שימי לב אלוהים לא רואים אותו הוא רק אומר...
לעת אתה אסתפק בהסבר הזה....
יש לי עוד הרבה בקנה אבל אחרי עקדת יצחק

נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות
לפני 6 שנים 5 חודשים #1390
על ידיי שיראל
תשובה של: שיראל בנושא: ברית אברהם אבינו..אלוקים או יהווה?
איףף איתך. המילה "גם אלוהים" או "שאר האלוהים " מעידה על כך שאתה באמת מאמין בריבוי אלוקים.
אין כזה דבר! פשוט אין! הוא אחד. ומתי תבין את זה? רק כשתמשיך ללמוד את כל התורה כולה. (אמנם אני לא למדתי את כולה. אבל כן למדתי מריכוז חומר של למדני תורה)
ולא רק ביהדות מאמינים באל אחד. גם שאר הדתות. האיסלם (מוחמד רק נביא) הנצרות(ישו רק בנו, שליח) וכן הלאה.
בכל מצב, טענת שאלוהים מדבר ויהווה נראה? איך ייתכן שיראה ואין לו דמות ואין לו צורה? אולי נראה בסימנים כמו הסנה הבוער או הקולות הרעמים והברקים בהר סיני...
וגם, הרי "כי לא יראני אדם וחי" , משה לא היה אדם? איך המשיך לחיות.. אברהם לא היה אדם? איך המשיך לחיות?
וזה שנאמר במגדל בבל שהוא ירד. זו מטאפורה להתערבות במעשי האדם. הרי "מלא כל הארץ כבודו" , הוא נמצא בכל אבל לא מתערב.
הירידה שנאמרת שם. היא לשם ההמחשה שההסתר זועם לכן עליו להתערב במעשי האדם.
(ממתינה כבר מעל חצי שנה לעקידת יצחק)
אין כזה דבר! פשוט אין! הוא אחד. ומתי תבין את זה? רק כשתמשיך ללמוד את כל התורה כולה. (אמנם אני לא למדתי את כולה. אבל כן למדתי מריכוז חומר של למדני תורה)
ולא רק ביהדות מאמינים באל אחד. גם שאר הדתות. האיסלם (מוחמד רק נביא) הנצרות(ישו רק בנו, שליח) וכן הלאה.
בכל מצב, טענת שאלוהים מדבר ויהווה נראה? איך ייתכן שיראה ואין לו דמות ואין לו צורה? אולי נראה בסימנים כמו הסנה הבוער או הקולות הרעמים והברקים בהר סיני...
וגם, הרי "כי לא יראני אדם וחי" , משה לא היה אדם? איך המשיך לחיות.. אברהם לא היה אדם? איך המשיך לחיות?
וזה שנאמר במגדל בבל שהוא ירד. זו מטאפורה להתערבות במעשי האדם. הרי "מלא כל הארץ כבודו" , הוא נמצא בכל אבל לא מתערב.
הירידה שנאמרת שם. היא לשם ההמחשה שההסתר זועם לכן עליו להתערב במעשי האדם.
(ממתינה כבר מעל חצי שנה לעקידת יצחק)
נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות
לפני 6 שנים 5 חודשים #1391
על ידיי קוקאי5
תשובה של: קוקאי5 בנושא: ברית אברהם אבינו..אלוקים או יהווה?
ובכל זאת שיראל אף פעם לא נכתב וירא אליו אלוהים ... רק יהווה וירא
וַיֵּרָא אֵלָיו יְהוָה בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא
ואם זה אותו אחד למה הם זוכים ליחס שונה ואם תתעכבי על הברית שתארתי פה יש פה משהו מהותי שימי לב!
"וירא יהוה אל אברם ויאמר אליו אני אל שדי התהלך לפני והיה תמים: {ב} ואתנה בריתי ביני ובינך וארבה אותך במאד מאד: {ג} ויפל אברם על פניו וידבר אתו אלהים לאמר:
יהווה נראה לאברהם ואמר אליו משהו ואברהם בתגובה יפול על פניו...ואז בא אלוהים ואמר אליו ... <הדברים שאמר> ואז
ויפל אברהם על פניו ויצחק ויאמר בלבו"
את מבינה שאברהם נפל על פניו אחרי דבר יהווה.... אז למה הוא שוב נופל על פניו? הרגע נפלת בפני יהווה...למה אתה נופל שוב אם לטענתך אלוהים ויהווה זה אותו אחד?
וַיֵּרָא אֵלָיו יְהוָה בְּאֵלֹנֵי מַמְרֵא
ואם זה אותו אחד למה הם זוכים ליחס שונה ואם תתעכבי על הברית שתארתי פה יש פה משהו מהותי שימי לב!
"וירא יהוה אל אברם ויאמר אליו אני אל שדי התהלך לפני והיה תמים: {ב} ואתנה בריתי ביני ובינך וארבה אותך במאד מאד: {ג} ויפל אברם על פניו וידבר אתו אלהים לאמר:
יהווה נראה לאברהם ואמר אליו משהו ואברהם בתגובה יפול על פניו...ואז בא אלוהים ואמר אליו ... <הדברים שאמר> ואז
ויפל אברהם על פניו ויצחק ויאמר בלבו"
את מבינה שאברהם נפל על פניו אחרי דבר יהווה.... אז למה הוא שוב נופל על פניו? הרגע נפלת בפני יהווה...למה אתה נופל שוב אם לטענתך אלוהים ויהווה זה אותו אחד?
נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות
לפני 6 שנים 5 חודשים #1393
על ידיי קוקאי5
תשובה של: קוקאי5 בנושא: ברית אברהם אבינו..אלוקים או יהווה?
לילו אני לא מוסמך לענות לך וטרם ממש בדקתי לך תשובה בכתובים אבל!
לפי הבנתי
1 .ואין סיכוי שיהודיה תהיה שפחה שתשכב עם גוי ...
לעומת זאת יש המון סיכוי שיהודי ישכב עם שפחה וגויה...ויביא לתוצאות כמו ישמעאל..
2. התורה מראה לנו שבאיזשהו מקום הנשים הרבה יותר דבקות במשימה ובברית מאשר הגברים... שרה יודעת בודאות שמה שהובטח לזרע אברהם מתקיים איתה ולא עם זרע אחר..
וגם שימי לב לרבקה...היא דבקה במשימה...מתחילת הדרך לפי דרכו של יהווה... היא לא רואה דבר אחר מלבד המשימה של יהווה.
היא הולכת אל הלא נודע להתחתן עם יצחק כי היא מודעת להוראת ומשימת יהווה..
היא עוקפת את הברכה של יצחק לעשיו ומעבירה אותה בתחבולה ליעקב...
כי היא יודעת שיעקב יכול להמשיך את המשימה ואת הברית..ועשיו לא!
יבוא ניקלס ויגיד לך אבל חווה בגללה גורשנו מגן עדן
אז התשובה שלי היא:
אחרי המבול...ואחרי החלוקה לשם חם יפת...
בשושלת של שם... שזה אנחנו..
הנשים הוכיחו את עצמן ואת נאמונתן ואמונתן...הרבה יותר מהגברים.
קוקאי5
לפי הבנתי
1 .ואין סיכוי שיהודיה תהיה שפחה שתשכב עם גוי ...
לעומת זאת יש המון סיכוי שיהודי ישכב עם שפחה וגויה...ויביא לתוצאות כמו ישמעאל..
2. התורה מראה לנו שבאיזשהו מקום הנשים הרבה יותר דבקות במשימה ובברית מאשר הגברים... שרה יודעת בודאות שמה שהובטח לזרע אברהם מתקיים איתה ולא עם זרע אחר..
וגם שימי לב לרבקה...היא דבקה במשימה...מתחילת הדרך לפי דרכו של יהווה... היא לא רואה דבר אחר מלבד המשימה של יהווה.
היא הולכת אל הלא נודע להתחתן עם יצחק כי היא מודעת להוראת ומשימת יהווה..
היא עוקפת את הברכה של יצחק לעשיו ומעבירה אותה בתחבולה ליעקב...
כי היא יודעת שיעקב יכול להמשיך את המשימה ואת הברית..ועשיו לא!
יבוא ניקלס ויגיד לך אבל חווה בגללה גורשנו מגן עדן
אז התשובה שלי היא:
אחרי המבול...ואחרי החלוקה לשם חם יפת...
בשושלת של שם... שזה אנחנו..
הנשים הוכיחו את עצמן ואת נאמונתן ואמונתן...הרבה יותר מהגברים.
קוקאי5
נדרשת התחברות או צור חשבון על מנת להשתתף בדיון לכתוב או להודות
עורכים ראשיים: קוקאי5